Изкривяване на острие при термообработка /ТО/

На приказки около тезгяха. Форум за занаяти, методи, теория, материали свързани с ножарството.

Модератори: Djigit, Rigor Mortis

Правила на форума
Във "Майсторски форум" се обсъждат занаяти, методи, технологии, материали, свързани с изработката на ножове.
Моля, преди да бъде зададен въпрос да се прегледат съществуващите теми. Функцията "Търсене" на форума може да Ви е от помощ!
Съобщение
Автор
минчо
Мнения: 92
Регистриран на: 15 Окт 2013, 12:29

Re: Изкривяване на острие при термообработка /ТО/

#46 Мнение от минчо » 24 Юли 2015, 07:44

Абе много интересно се развиват нещата. До преди 10 години у нас се правеха ножове предимно от тази стомана, а никой преди това не се е оплаквал от нейните възможности. Тя си е създадена с конкретна цел и покрива изискванията и очакванията за нея.
Само че нали вече излязаха на дневен ред Хай-Тек стоманите, и ние се прехласнахме по тях. Вярно по-добри са, голяма е разликата по между им, но всеки влак си има пътници.
Има хора, които се отнасят с пренебрежение и неуважение към ножовете, не ги пазят и няма да намерят разлика между различните стомани. Тогава за чий ... му е нож над 52-54 единици от висок клас стомана?

Аватар
Djigit
Мнения: 2774
Регистриран на: 07 Юни 2007, 22:01
Местоположение: Под небето

Re: Изкривяване на острие при термообработка /ТО/

#47 Мнение от Djigit » 24 Юли 2015, 15:05

Колеги, залитате към тема "Твърдости". Нека се придържаме към тази "Изкривяване на острие при термообработка /ТО/" и да се обсъжда, какви методи има и кои от тях наистина работят.
За 4х13 е ясно, че е морално остаряла стомана, от времена, в които единственото и предимство е било, че не ръждясва. Минчо, ти сам си си отговорил, хора които не са хващали нож от хай- тек стомана, а и това не ги вълнува особено е ясно че ще искат по- евтин нож, който "не се чупи лесно" и се точи с 2 тръквания - т.е. мек, а 4х13 отговаря доста добре на тези изисквания. Няма нищо лошо в това, въпрос на предпочитания.
НЯМА ВЛАСТ НАД ОНАЯ ГЛАВА ЩО Е ГОТОВА ДА СЕ ОТДЕЛИ ОТ РАМЕНЕТЕ СИ. Хр.Ботев
"Knívleysur maður er lívleysur maður" - Ферьорска мъдрост
Превод: Човек без нож, е човек без душа
Няма "фили" и "фоби", има хора и боклуци.

бай васил
Мнения: 572
Регистриран на: 08 Мар 2010, 17:11

Re: Изкривяване на острие при термообработка /ТО/

#48 Мнение от бай васил » 30 Юли 2015, 01:03

Моя грешка ,извинявам се.
:-[
Поздрави :)

Аватар
Acho
Мнения: 470
Регистриран на: 13 Фев 2015, 14:12
Местоположение: Харманли

Re: Изкривяване на острие при термообработка /ТО/

#49 Мнение от Acho » 31 Яну 2016, 14:48

Аз пак в старите рани солда сипя *JOKINGLY*
Днес закалявах едно острие от 4х13 и се изкриви ужасТно.Позачудих се кво да го правя (достраша ме с чука да го лупкам) и го бухнах пак в огиня. И, о чудо! Извадих го изпънато като струна.Пак в маслото и....пак на лък %) Ядосах се и за трети път го шибнах в огиня.Пак се изпъна, но този път не го цамбурнах в масло, а го стиснах в голямото менгеме. Няма изкривено, няма нищо.Сега ще го отвръщам.Мисля за час на 200 градуса пък дано да не се изкилифинчи пак.
Поздеави *DRINK*
Ars longa, vita brevis.

Аватар
Митев
Мнения: 1133
Регистриран на: 19 Сеп 2011, 17:44
Местоположение: Добрич

Re: Изкривяване на острие при термообработка /ТО/

#50 Мнение от Митев » 31 Яну 2016, 15:41

Ще стане супер , тая може и на въздух *DRINK*
Если человек идиот -это надолго

янко
Мнения: 917
Регистриран на: 26 Апр 2010, 12:00
Местоположение: asenovgrad
Обратна връзка:

Re: Изкривяване на острие при термообработка /ТО/

#51 Мнение от янко » 31 Яну 2016, 18:42

Acho написа:Аз пак в старите рани солда сипя *JOKINGLY*
Днес закалявах едно острие от 4х13 и се изкриви ужасТно.Позачудих се кво да го правя (достраша ме с чука да го лупкам) и го бухнах пак в огиня. И, о чудо! Извадих го изпънато като струна.Пак в маслото и....пак на лък %) Ядосах се и за трети път го шибнах в огиня.Пак се изпъна, но този път не го цамбурнах в масло, а го стиснах в голямото менгеме. Няма изкривено, няма нищо.Сега ще го отвръщам.Мисля за час на 200 градуса пък дано да не се изкилифинчи пак.
Поздеави *DRINK*
От отврьщането няма да се искреви

Аватар
Acho
Мнения: 470
Регистриран на: 13 Фев 2015, 14:12
Местоположение: Харманли

Re: Изкривяване на острие при термообработка /ТО/

#52 Мнение от Acho » 31 Яну 2016, 22:32

янко написа: От отврьщането няма да се искреви
Прав си не се изкриви, па стана и прилична закалка (май *JOKINGLY* )
Тъкмо си мислих да не ползвам такава стомана, ма май проблема дойде от нашия телевизор не от телевизията :) Предното острие нямаше такива проблеми, но пък беше и два пъти по-късо.
Ars longa, vita brevis.

Аватар
vlastelin
Мнения: 1860
Регистриран на: 10 Дек 2012, 18:26

Re: Изкривяване на острие при термообработка /ТО/

#53 Мнение от vlastelin » 05 Май 2018, 10:06

Нещо в помощ за кривунделите. Мишо Кочев Сопот 2017г
Faber est quisque suae fortunae

kernel
Мнения: 6
Регистриран на: 05 Дек 2013, 20:19

Re: Изкривяване на острие при термообработка /ТО/

#54 Мнение от kernel » 25 Сеп 2018, 12:38

Направих си 20 заготовки на лазер от 4х13 като нов мераклия.
Като отидах при термиста той ми каза, че ако са рязани напречно на рулона /фладера на рулото от ламарина/ ще се изкривят при закалка.
Трябвало ножовете при рязане на лазер да са по дължина на валцоване.

Аватар
митко_990
Мнения: 1049
Регистриран на: 22 Сеп 2016, 23:00

Re: Изкривяване на острие при термообработка /ТО/

#55 Мнение от митко_990 » 25 Сеп 2018, 12:53

Прати ги при опитен термист и няма да имаш проблеми,а за такова нещо за сефте чумам.Нека опитните ножари да споделят и те мнение.

Аватар
tinko
Мнения: 2858
Регистриран на: 13 Яну 2010, 20:57
Обратна връзка:

Re: Изкривяване на острие при термообработка /ТО/

#56 Мнение от tinko » 25 Сеп 2018, 19:20

И аз съм чувал за такива легенди от "старата школа".
http://tinkoknives.com/ - за ножари

Аватар
woody
Мнения: 7233
Регистриран на: 06 Дек 2008, 22:15
Местоположение: София

Re: Изкривяване на острие при термообработка /ТО/

#57 Мнение от woody » 25 Сеп 2018, 19:40

И да се кривне някое, изправянето е лесно. :D
Пътечка към сайта ми:............... http://www.mk-jewel.com/index-bg.html[/url]

asenvr
Мнения: 358
Регистриран на: 18 Мар 2009, 22:27

Re: Изкривяване на острие при термообработка /ТО/

#58 Мнение от asenvr » 26 Сеп 2018, 13:51

tinko написа:
25 Сеп 2018, 19:20
И аз съм чувал за такива легенди от "старата школа".
Има го това нещо , но ако се закалява между плочи няма как да се изкриви.

Публикувай отговор