Гриндери, лентови шлайфове

Какво е нужно в работилницата за да правим ножове.

Модератори: Djigit, Rigor Mortis

Правила на форума
Във "Машини и инструменти" се обсъждат всички машини, инструменти и приспособления, необходими за ножарството.
Моля, преди да бъде зададен въпрос да се прегледат съществуващите теми. Функцията "Търсене" на форума може да Ви е от помощ!
Публикувай отговор
Съобщение
Автор
bizz
Мнения: 2
Регистриран на: 23 Яну 2010, 15:08
Обратна връзка:

Re: Гриндери, лентови шлайфове

#661 Мнение от bizz » 05 Ное 2010, 14:15

Здравейте,
Малко разяснения за кечетата. Това, което е показал, колегата UNIOR е т.нар. handgrinding, демек за ръчно шлайфане. По света му казват абразивно кече от нетъкан текстил. Върши много добра работа (при ръчно шлайфане), защото е достатъчно гъвкаво и влиза във всякакви дупчици и процепи. Обикновено се продава на рула с ширина 110-120 мм. Големите фирми вносители, често имат и много по широки рула (не се намират по железариите). Минуса му е, че е доста рехаво и не издържа на опън, къса се с ръка без особено усилие.
За безконечни ленти, материала е малко по различен. Същото това кече е поставено върку основа от тъкан текстил, който вече придава необходимата здравина на опън. Как е популярното название в БГ не знам, аз му казвам сърфейс от SCM(surface conditionig material). Трябва да знаете, че точно заради тази подложка има разлика в следата, която оставят при шлайфане - обикновено кече Medium и SCM Medium ще дадът различен шлифт.
Това е в общи линии. Ако има друго за кечетата, ще пробвам да съм полезен.

Аватар
sa4mo
Мнения: 3094
Регистриран на: 03 Юли 2007, 11:25
Местоположение: Бургас, 0888 206 918, 0897 027 107

Re: Гриндери, лентови шлайфове

#662 Мнение от sa4mo » 05 Ное 2010, 15:32

bizz написа:Здравейте...Това е в общи линии. Ако има друго за кечетата, ще пробвам да съм полезен.
..ами само едно - откъде да си я доставя таз пуста лента, пригодена за гриндер?Интересува ме такава с параметри 2000х50(60) мм,благодаря предварително!
Когато човек е глупав,то това е задълго...и когато не знае колко много неща са невъзможни - почва...и ги прави...
Всеки се ражда като другите, обаче умира като себе си
Изображение
http://sa4moknives.wordpress.com/

bizz
Мнения: 2
Регистриран на: 23 Яну 2010, 15:08
Обратна връзка:

Re: Гриндери, лентови шлайфове

#663 Мнение от bizz » 05 Ное 2010, 15:44

Ами сигурен съм, че ТБЛОК могат да ти я направят. В тази тема им има координатите - viewtopic.php?f=25&t=530&start=0
Те са представители на Norton.
Другите силни са 3M, но не знам кой ги представлява в Бг.

gogotattoo
Мнения: 2325
Регистриран на: 09 Сеп 2008, 17:36
Местоположение: София

Re: Гриндери, лентови шлайфове

#664 Мнение от gogotattoo » 06 Ное 2010, 01:49

http://gonza-rytec.rajce.idnes.cz/sveraky/#sverak33.jpg

Хе-хе, у тоя сайт ме има и мене. Как ги е сбрал тоя пич - немам идея, ама има чудесни неща :)
Primum vivere, deinde philosophari.Изображение

Аватар
Silverman
Мнения: 475
Регистриран на: 10 Мар 2009, 13:27
Местоположение: София

Re: Гриндери, лентови шлайфове

#665 Мнение от Silverman » 10 Ное 2010, 18:55

Ето нещо в процес на изработка. Колелата са 6 и 10 инчово KMG. Двигателят е троянски 2.2 KW трифазен, на 1400 оборота с японско цифрово управление(хем не пада въртящият момент хем ми прави от монофазен трифазен ток-ми какво да ви кажа японска работа :D ). Шайбата на двигателя , паразитната ролка и ремъчната шайба са от дуралумин. *PARDON* Като е готов ще има още снимки.
Изображение

kalinux
Мнения: 4250
Регистриран на: 19 Ное 2008, 10:35
Обратна връзка:

Re: Гриндери, лентови шлайфове

#666 Мнение от kalinux » 10 Ное 2010, 19:51

Silverman написа:Двигателят е троянски 2.2 KW трифазен, на 1400 оборота с японско цифрово управление
=-O Това чудо откъде го намери, в смисъл може ли да купи и за колко. *HELP*

Аватар
Silverman
Мнения: 475
Регистриран на: 10 Мар 2009, 13:27
Местоположение: София

Re: Гриндери, лентови шлайфове

#667 Мнение от Silverman » 10 Ное 2010, 20:18

Там се обади и попитай за оферта. Те по принцип продават цифровите управления, но попитай могат да ти поръчат и двигател. Цифровото управление е около 420лв без ддс, а двигателя 190 без ддс.
http://www.simel-bg.com/

volf48
Мнения: 337
Регистриран на: 21 Ное 2010, 00:10
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Въпрос за лентов шлайф

#668 Мнение от volf48 » 21 Ное 2010, 00:16

Привет на всички! Искам да си направя сам лентов шлайф. Въпроса ми е :
С каква мощност трябва да е двигателя и с какви обороти?
Какъв трябва да е оптималния диаметър на предния диск върху който се шкури? Благодаря ви за помощта!

baiivan3
Мнения: 545
Регистриран на: 04 Май 2010, 20:51

Re: Гриндери, лентови шлайфове

#669 Мнение от baiivan3 » 21 Ное 2010, 14:44

С опасност пак да ме обвинят че се заяждам и да ми изтрият мнението,че дори и нещо повече ще ти кажа колега,ПРОЧЕТИ ТЕМАТА от началото до края и сам ще си отговориш.

dipetrov

Re: Гриндери, лентови шлайфове

#670 Мнение от dipetrov » 21 Ное 2010, 16:00

Прав е колегата тука е писано писано та чак книга може да се издаде. Има и размери на колела и какво значение има диаметъра и сума ти таблици със скорости и какво ли още не. ЧЕТИ.............. *DRINK*

volf48
Мнения: 337
Регистриран на: 21 Ное 2010, 00:10
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Re: Гриндери, лентови шлайфове

#671 Мнение от volf48 » 30 Ное 2010, 17:31

Привет! Прочетох обширна част от темите, но не намерих отговор на един въпрос. С каква твърдост трябва да е гумата върху работното колело? Майсторите на които го дадох да го бандажират казаха, че работното колело трябва да е с по-твърда гума, а останалите с по-мека .Твърдоста мисля,че беше по Шор. Също не намерих инф. за дебелината на слоя гума и реших да е 15 мм.Моля споделете компетентно вашето мнение.

kova4ev
Мнения: 1237
Регистриран на: 07 Авг 2009, 13:16

Re: Гриндери, лентови шлайфове

#672 Мнение от kova4ev » 30 Ное 2010, 17:45

Къде,как и за колко я поставят гумата? Тя е необходима само на работните колела,май...образовам се и аз тия дни....

gogotattoo
Мнения: 2325
Регистриран на: 09 Сеп 2008, 17:36
Местоположение: София

Re: Гриндери, лентови шлайфове

#673 Мнение от gogotattoo » 30 Ное 2010, 17:57

Аз навремето внесох две колела от Америку, гумата е 1 см дебела и е относително твърда - предтави си гума на изтривалка, смисълът на гумата е да не се похабява шкурката. Щото има и момент, когато лентата се пуска няколко мм извън колелото и там се правят дъги и завои и на шкурката нищо не й става. Вторият момент е, че когато няма гума снадката на лентата, колкото и да е добра, трака при натискане на острието и пречи на работата. Чак по Шор - много си чел в интернета....
Успех!

Гума трябва само на работното колело, а то може да е и задвижващо, какъвто е моят случай с двуколесния гриндер.

Еееееееееееех колко много ножове чакат за гринденееееее
Primum vivere, deinde philosophari.Изображение

dipetrov

Re: Гриндери, лентови шлайфове

#674 Мнение от dipetrov » 30 Ное 2010, 20:44

volf48 написа:Привет! Прочетох обширна част от темите, но не намерих отговор на един въпрос. С каква твърдост трябва да е гумата върху работното колело? Майсторите на които го дадох да го бандажират казаха, че работното колело трябва да е с по-твърда гума, а останалите с по-мека .Твърдоста мисля,че беше по Шор. Също не намерих инф. за дебелината на слоя гума и реших да е 15 мм.Моля споделете компетентно вашето мнение.

Пак от тази тема *DRINK*
Silverman написа: Колелото го облепих с техническа гума(нарязана на ленти широки по 60мм дебела е 2мм и е с твърдост 70 по Шор) и Loctite 480-гумата я лепих като шкурка за лентов шлайф, но без да застъпвам краищата и като оставях 25мм луфт, който се обира от разтягането на гумата. След като стегне хубаво лепилото, готовият гумен колан се нахлузва на колелото и се залепя. След изсъхването на лепилото излишната гума се изрязва като е желателно да се остави един милиметър от всяка страна, който да се вземе по-късно с шкурка при въртящо се колело. И после следващия слой по същия начин.

volf48
Мнения: 337
Регистриран на: 21 Ное 2010, 00:10
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Re: Гриндери, лентови шлайфове

#675 Мнение от volf48 » 30 Ное 2010, 22:47

Бандажа се поставя от фирма "Металеласт" в двора на "Мототехника" Пловдив.Цени не знам,понеже не съм платил още,но е евтино.Могат да поставят до 4 см бандаж - гумен.
В немския форум колелото го правят така:

http://www.messerforum.net/showthread.p ... 642&page=2

Майсторите от фирмата ме убеждават,че така е правилният начин на изработване(с прорези по гумата,които обирали прахоляка и стружките).Още се чудя дали да го направя цилиндрично или с прорези като при зъбни колела с наклонени зъби?
Моля, напишете коментар!

Публикувай отговор