Пробиване на HSS. Как?

Мястото за лаф-мохабет, и други теми.

Модератори: Djigit, Rigor Mortis

Съобщение
Автор
Shreek
Мнения: 14
Регистриран на: 25 Сеп 2017, 20:06

Пробиване на HSS. Как?

#1 Мнение от Shreek » 18 Мар 2019, 14:01

https://www.ebay.com/itm/High-Speed-Ste ... ctupt=true

Слагам линка само за малко образност. Въпроса ми е как мога да пробия отвори 3, 4 или 5 милиметра на стругарски нож разполагайки само с колонна бормашина. Имам стъкларска бургия, която най-вероятно е с твърдосплавен врък, циято твърдост е доста повече от закалена HSS, но това ще свърши ли работа?
Подсетете ме какво бих могъл да направя за да го пробия без да издирвам електроерозийна машина. Евентуално ерозия със солен разтвор, захранване и някакъв проводник, фиксиран на малка дистанция от мястото, където ще дупча?
А след това бих ли могъл да му докарам размера и кръгла форма на дупката с бургия за стъкло или керамика?

Нямам дори обичайните си инструменти, които имах докато си бях в България.

dipetrov
Мнения: 140
Регистриран на: 24 Апр 2014, 22:36

Re: Пробиване на HSS. Как?

#2 Мнение от dipetrov » 18 Мар 2019, 21:43

Не ми се рови в момента , но някъде един руснак дупчеше стругарски нож точно с такава бургия. Показваше няколко модела но не всички вършат работа. Номера е в ъгъла на заточката. Твърдосплавите за керамика , стъкло и бетон дупчат с удар и затова нямат зточка и не са подходящи за метал. Потърси в тубата там руснака показа няколко модела и само един беше с подходящия ъгъл и пробиваше без никакъв проблем. Възможно е.
https://m.youtube.com/watch?v=3eG4SZ21yU0
https://m.youtube.com/watch?v=cRDIhw4fmrY

Shreek
Мнения: 14
Регистриран на: 25 Сеп 2017, 20:06

Re: Пробиване на HSS. Как?

#3 Мнение от Shreek » 18 Мар 2019, 23:21

Това ми стига като информация.

1999-2000-та година в тогавашната ми работа на координат машина за експеримента пробихме остатъчни парчета от щанца закалена до 64 и обработвана на нишкова ероция.
За спорта занесох две украински бургии за печатни платки и за моя изненада, но пускайки машината на 12 000 оборота (това беше максимума) колегата направи три дупки и на четвъртата бургията се счупи.

Помня геометрията и преди малко поръчах от ибей 4 бургии с подобна геометрия на пластината. А ако не дойдат със същата геометрия като на снимката - китаеца ще връща парите и точка.

В БГ имам бургии за керамични плочки, нека не се бъркат с бургиите за бетон, които имат обратен ъгъл на атака на пробиващият ръб, и дупчат с удар.
Та въпросните бургии за плочки работят най-добре на съвсем ниски обороти, скоса на работния ръб е може би 60-70 градуса и предната плоскост на ръба на бургията е вертикална на равнината на плочката.

Остава да пристигнат и HSS ножовете (стругарски) и когато направя дупките, или се издъня - ще пиша за резултата.

Аватар
bahur47
Мнения: 275
Регистриран на: 30 Авг 2013, 00:03

Re: Пробиване на HSS. Как?

#4 Мнение от bahur47 » 18 Мар 2019, 23:23

https://www.amazon.com/Diamond-Sintered ... B06XJ53GF6 ако можеш да вземеш от някъде дремел или друга бързо оборотна машинка с тези евтиняци и малко търпение би трябвало да стане.

Аватар
vlastelin
Мнения: 1860
Регистриран на: 10 Дек 2012, 18:26

Re: Пробиване на HSS. Как?

#5 Мнение от vlastelin » 18 Мар 2019, 23:26

http://knivesbg.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=4432

Имаше едни стари, прашасали теми с подобни тревоги. Вадете ги с търсачката от време на време. Помагат
Faber est quisque suae fortunae

Аватар
tinko
Мнения: 2858
Регистриран на: 13 Яну 2010, 20:57
Обратна връзка:

Re: Пробиване на HSS. Как?

#6 Мнение от tinko » 19 Мар 2019, 00:01

Споделям моя опит. С високи обороти със свредло - невъзможно, с високи обороти с диамантени борери - японско търпение, "н" брой борери и надали. Бих заложил на по нови технологии като най достъпно за момента може би - лазер ще ти спести много главоболия с неизвестни усилия и резултат. Става и с методите от посочената тема но не е за всеки и не за всички HSS.
http://tinkoknives.com/ - за ножари

Shreek
Мнения: 14
Регистриран на: 25 Сеп 2017, 20:06

Re: Пробиване на HSS. Как?

#7 Мнение от Shreek » 19 Мар 2019, 01:42

За неизползването на търсачката се извинявам. Ще се старая повече.

За диамантените евтиняци - има едни диамантени специално за полускъпоценни камъни. Бях ги забравил. Проблема е че няма от къде да взема дремел ако не си го купя а за момента не е обосновано. Остават бургиите с карбидни накрайници и варианта с електроерозията и солената вода.

Сега лягам. Утре ще пусна един линк в темата с въпросните диамантени инструменти за полускъпоценни камъни. Много особена форма имат но гледах клип в който вършеха работа.

Аватар
Centurion
Мнения: 103
Регистриран на: 25 Фев 2009, 23:09

Re: Пробиване на HSS. Как?

#8 Мнение от Centurion » 19 Мар 2019, 08:50

Пробивал съм отвори в HSS стомана или други закалени стомани с твърдосплавно свредло 3мм.След това при нужда разширявам отвора със свредло за бетон презаточено като свредло за метал.Има и свредла за пробиване на метал с твърдосплавен връх но са доста скъпи,не съм използвал такова и не знам доколко вършат работа.

crazyjob
Мнения: 5
Регистриран на: 20 Яну 2018, 00:12

Re: Пробиване на HSS. Как?

#9 Мнение от crazyjob » 20 Мар 2019, 23:14

На мнението на Тинко съм- най-лесно и бързо, на лазер. Наскоро бяха ми донесли две калени остриета да ги пооправя и полирам, но нямаха дупки на дръжките за нитове и оставих собственика им сам да се оправя там понеже няма как да помогна и онзи ден каза, пробил ги е без никакъв проблем на лазер.

Shreek
Мнения: 14
Регистриран на: 25 Сеп 2017, 20:06

Re: Пробиване на HSS. Как?

#10 Мнение от Shreek » 21 Мар 2019, 01:03

https://www.ebay.com/itm/20-Pack-Diamon ... ctupt=true

Обещания линк. Обърнете внимание на формата на дупчещата част - някога в техникума съученици дупчеха печатни платки като счупят ухото на игла и дупчат с него. Формата напомня.

За мнението на Тинко съм напълно съгласен, ако можех да се оправя, и ако не очаквах цената да е майка си и баща си. Ще почакам да дойдат бургиите, които поръчах - плочката им е заточена не като за бетон а както се заточват бургии за месинг.

Отделно има изцяло карбидни бургии. Не са евтини но съм убеден че ще работят добре. На високи обороти и с охлаждане, ако важат същите принципи както при карбидните фрезери. Това обаче ще остане на заден план. По-скоро ще си направя един електролизер и ще намеря начин да си изработя приспособление, което да центрова и държи в позиция проводника срещу плочката метал.

Питам се в тази тема ли да пусна няколко въпроса за обработка на закален материал, или да пусна отделна тема? Нямам много опит с обработка на закален материал, но ми прави впечатление че в ибей има доста предлагане на различни стомани, закалени до 57-63. Това означава ли, че хора правят остриета от закалена заготовка?

При това положение как се правят скосовете без да пилиш до припадък?

На шмиргел риска материала да бъде прегрят е напълно реален. Лентовия шлайф го забравяме - не разполагам с такъв за момента.

Варианта със щкурка на трупче - нямам представа с каква скорост ще сваля материал ако направя трупчето 20-25 см за да имам по-голям ход. Нито имам представа има ли значение от какъв абразивен материал е шкурката.

Варианта с диамантена шайба на ъглошлайф си струва да се обмисли ако това не загрява материала. Това последното можете да ми го кажете вие, и по-конкретно ако някой си е играл да обработва закален материал на диамантена шайба.

Аватар
tinko
Мнения: 2858
Регистриран на: 13 Яну 2010, 20:57
Обратна връзка:

Re: Пробиване на HSS. Как?

#11 Мнение от tinko » 21 Мар 2019, 09:11

Със свредло задължително на ниски обороти, голям натиск и ако има добро смазване няма да пречи.. С тия диамантените - петилетка. Отговорите на другите въпроси са половината информация във форума. Не си изчел внимателно горепосочената тема. Имам счупени карбидни фрезери мога да ти подаря, заточваш ги и се почва мъката.
http://tinkoknives.com/ - за ножари

DIKISANA
Мнения: 537
Регистриран на: 14 Юни 2014, 13:17

Re: Пробиване на HSS. Как?

#12 Мнение от DIKISANA » 21 Мар 2019, 13:59

Аз правя ножове и от закалени предварително шини ( не рискуваш изкривяване при закалка и шлайфането е на един път ,но повече консуматив ,ленти) , може и с шмиргел,но иска повече време и охлаждане . Заготовката се държи с голи ръце за да се усеща топлината и се топи често във съд с вода за охлаждане . Накрая , последните 0.5мм е добре на ръка - с шкурка или камъни за заточване .
Пробиване на дупки : ползвам и ръчна бормашина ,тип маткап ,става бавно но става. Ползвай масло . Свредла - карбид изцяло ( скъпи са) или тези за стъкло , за дебелина до 3-4мм без проблеми.

Аватар
gospodarski
Мнения: 180
Регистриран на: 08 Окт 2016, 15:55
Местоположение: София

Re: Пробиване на HSS. Как?

#13 Мнение от gospodarski » 24 Мар 2019, 21:55

И аз барабар Петко с мъжете да се изкажа по въпроса:
За закалени заготовки знам, че доста хора стържат направо на закалено, но с ГРИНДЕРИ. С тях става хубаво, бързо и рискът от прегряване е по -малък. Аз си правих нож от пила без да го отвръщам и стана доста успешно на шмиргел с вдлъбнат скос. Още си реже като звяр и няма никакви проблеми с твърдостта. Но наистина трябва внимателно да се работи и да се охлажда често, като най-много се внимава за върха - там най-лесно прегаря. Със шкурки на ръка даже не ми се мисли - ако си бил миньор и си се пенсионирал на 40, може и докъм 60 да се справиш! *become senile* Дано съм бил полезен!
Когато погледнеш към Витоша ти иде да цитираш Вазов. Когато се обърнеш към София ти иде да цитираш Стоичков... (цитат от Аламинут)

Публикувай отговор