Леене на бронз

На приказки около тезгяха. Форум за занаяти, методи, теория, материали свързани с ножарството.

Модератори: Djigit, Rigor Mortis

Правила на форума
Във "Майсторски форум" се обсъждат занаяти, методи, технологии, материали, свързани с изработката на ножове.
Моля, преди да бъде зададен въпрос да се прегледат съществуващите теми. Функцията "Търсене" на форума може да Ви е от помощ!
BUTTON_POST_REPLY
Съобщение
Автор
sashokoem
Мнения: 88
Регистриран на: 06 Ное 2008, 18:40

Re: Леене на бронз

#46 Мнение от sashokoem » 11 Яну 2010, 22:16

Здравейте пак,към Sa4mo гарда и помела са от един и същ материал но снимките станаха некадърно и светлината някак променя цвета на помела това си беше чист експеримент прасто пуснах в балаванката малко алуминий някъде 10 към 1 с цел да се получи по-бял цвят но то стана червеникъв наистина съжалявам че снимките не показват истинския цвят.Върху ковашко огнище слагам четири огнеупорни тухли събрани отвън с шина така че да се получи нещо като тръба но естествено четвъртита слагам я върху дупката където излиза въздуха духалото е много яко-професионално,пълня този т.нар.комин с донбаски въглища слагам тигела вътре също импровизиран о дебелостенна тръба и такава температура развива че чак ще стопи тигела.За ножа -стомана 4х13 дръжката е сух дрян.

Аватар
Baian
Мнения: 326
Регистриран на: 12 Юни 2007, 17:35
Местоположение: Kaiserslautern Germany
CONTACT:

Re: Леене на бронз

#47 Мнение от Baian » 11 Яну 2010, 22:32

Айде за гого няколок импровизирани остановки
http://www.schmuckfabrik.de/Quick-Cast-MMD.htm
http://media.goettgen.de/video/211/MAP- ... Praxistest

и ей така да си направиш центрофуга
http://www.sas.org/E-Bulletin/2001-09-2 ... Notes.html
Bloðvítnir-Die das Blut bezeugen können

gogotattoo
Мнения: 2325
Регистриран на: 09 Сеп 2008, 17:36
Местоположение: София

Re: Леене на бронз

#48 Мнение от gogotattoo » 11 Яну 2010, 22:59

Мерси Баяне,
пламна ми вече чергата - Колко млко му трябва на човека :D
Primum vivere, deinde philosophari.Изображение

Аватар
dido
Мнения: 2865
Регистриран на: 28 Май 2009, 22:47
Местоположение: yambol

Re: Леене на бронз

#49 Мнение от dido » 11 Яну 2010, 23:12

Абе нека и аз да предложа,вместо вакум неможе ли да бъде центробежно.И ми идва на акъла на някое по-бавно моторче или пък на ръка да се центрира формата и една горелка да топли нея,а една потата.Ама де дазнам :-| Ако съм казал глупост ша ма извинявате :D
п.с. моторчето или квото е там трябва да е вертикално :D

Аватар
evgeni
Мнения: 1888
Регистриран на: 09 Окт 2009, 10:48
Местоположение: Сопот
CONTACT:

Re: Леене на бронз

#50 Мнение от evgeni » 12 Яну 2010, 13:59

Имам при мен една бижутерска стара книжка (по-скоро части от нея), та снех от нея няколко картинки с приспособления и установки за центробежно леене. Това с ръкохватката, така наречената "прашка", съм го виждал 1:1, на живо в една зъботехническа работилница.

А ако е подгрята добре формата, неби трябвало да са проблем тънките участъци.

Изображение
Изображение

Изображение . . . . . . . . . . . . . ас по социалните мрежи : Изображение Изображение Изображение Изображение

gogotattoo
Мнения: 2325
Регистриран на: 09 Сеп 2008, 17:36
Местоположение: София

Re: Леене на бронз

#51 Мнение от gogotattoo » 12 Яну 2010, 18:28

http://www.sas.org/E-Bulletin/2001-09-2 ... Notes.html

Фиилен данк Баяне,
Точно от този линк ще стане вакуумното леене - първата част на статията е отлична. Много внимателно я разгледах - единствено няма да ползвам велосипедна помпа с обърнат клапан,а аз вече имам система за вакуумиране с компресор и уред, беше за импрегниране на дърво - та ще заваря един шредервентил/така се казва/, на една опутребявана бутилка от фреон и в нея ще създам вакуума с компресора. По трасето имам кранче - когато се втечни метала, но още се търкаля като голяма капка и не може сам да влезе в малката дупчица на потата, като се пусне вакуума той ще всмукне директно метала във формата. Единственият неясен момент е, че авторът засмуква въздуха през дъното на формата, щото тя била порьозна и вакуумът дръпвал достатъчно количество въздух през формата. Това ще трябва да се пробва, или Джим Хокинс, дето го призовавам всяка вечер, обясни така ли става с този материал или, в крайна сметка ще се остави малка дупчица на дъното на формата, за да се гарантира дръпването на въздуха, която ще трябва да се дообработи накрая.

А иначе и центробежните схеми са възможни, сигурно и прашката Евгени, но тая най-ми хареса *become senile* *become senile* *become senile*
Primum vivere, deinde philosophari.Изображение

Аватар
Baian
Мнения: 326
Регистриран на: 12 Юни 2007, 17:35
Местоположение: Kaiserslautern Germany
CONTACT:

Re: Леене на бронз

#52 Мнение от Baian » 12 Яну 2010, 19:10

Тва всичкото е ясно Гого, даже няма нужда да е компресор от хладилник, продават се и вакуумни помпи и не са неплатими...
Трудния момент е уплатняването на формата към някакъв фасунг към търбата дето смуче... Там още нямам идея как да го напрвя. Щото и трябва да е горещо цялото - некъде поне към 650 градуса
Иначе гипса е достатъчно пориозен за да минава въздуга!
Bloðvítnir-Die das Blut bezeugen können

gogotattoo
Мнения: 2325
Регистриран на: 09 Сеп 2008, 17:36
Местоположение: София

Re: Леене на бронз

#53 Мнение от gogotattoo » 12 Яну 2010, 20:34

Scanned at 12-01-2010 19-44_resize.jpg
Scanned at 12-01-2010 19-44_resize.jpg (67.56 KiB) Прегледано 3193 пъти
Щом гипсът е достатъчно порьозен да пусне въздуха - ако вакуумът е по-голям, по-лесно ще дръпне през по-малка тръбичка, но виждам няколко варианта. Освен тези на картинката/толкоз мога/, оня от линка просто поставя формата върху железен диск със заварена тъбичка в средата - аз , вместо диск бих сложил половин см висока тръба с дъно и със заварена тръбичка, като дъното е малко по-малко от дъното на формата/като на свещник/. Докато формата вече е втвърдена, но не изпечена, като врътнеш нуколоко пъти железната тръба върху дъното на формата, то ще си направи легло и ще се напасва. А оня с дискчето и без туй казва - то въздухът от вакуума ще съска и ще се разпилява, но за отливката са важни само първите 3-4 секунди.
Ще пробвам да добаря още една "рисунка".

П.П. Дюрере, Дюрере - гле къв рисунък!
Scanned at 12-01-2010 19-44 (2)_resize.jpg
Scanned at 12-01-2010 19-44 (2)_resize.jpg (102.29 KiB) Прегледано 3190 пъти
Primum vivere, deinde philosophari.Изображение

Аватар
Baian
Мнения: 326
Регистриран на: 12 Юни 2007, 17:35
Местоположение: Kaiserslautern Germany
CONTACT:

Re: Леене на бронз

#54 Мнение от Baian » 12 Яну 2010, 21:43

Що все такива сложнотии бе Гого?
http://www.powning.com/jake/commish/progress6.shtml
Формата се лее в тръба дето в средата да има периферия която да ляга по ръба на тръбата с вакуума, единствения въпрос е как ще се уплатни, какво уплатнение може да се сложи което да държи на температурата

Изображение

ей туй червеното какво е ми е мисълта и от къде да го намеря?
Bloðvítnir-Die das Blut bezeugen können

gogotattoo
Мнения: 2325
Регистриран на: 09 Сеп 2008, 17:36
Местоположение: София

Re: Леене на бронз

#55 Мнение от gogotattoo » 12 Яну 2010, 22:04

Днеска не сколасах, ама утре съм при златаря, да видя професионалната машина - зер те с това си вадят хляба, а за туй червеното уплън.тнение за около 650 градуса ще мисля нощеска %)
Primum vivere, deinde philosophari.Изображение

kamen
Мнения: 626
Регистриран на: 22 Авг 2009, 17:13

Re: Леене на бронз

#56 Мнение от kamen » 12 Яну 2010, 22:29

Ей, оляхте се с това леене, чак и на мен ми стана интересно.

Какъв е смисъла от вакуумно леене? За прецизни и сложни детайли по умесно ми се струва да е центробежно или под налягане. При вакуумно, дребните, сложни детайли няма да се запълнят прецизно. То се използва когато има опасност метала бързо да изстине и трябва много бързо да се вкара във формата. Той (метала) си търси най-бързия и лесен път към изхода, но ъгълчетата хич не го интересува дали ще са запълнени. Ако едната страна на детайла е равнина, изобщо няма смисъл от друго, освен стандартното леене. Например Гого, ако молците ти отзад са равни, всякакво друго леене освен обикновеното е излишно. Технологично е много по лесно да заравниш гърба на ръка, фреза или друго, отколкото да му правиш сложна отливка.

Да вметна нещо, прецизно леене и леене на сложни детайли са различни неща. Под прецизно обикновено се разбира да няма шупли. Вакуумното леене е прецизно леене, но мисля, че не е подходящо за много сложни и дребни детайли. Оптималното запълване на формата не се постига чрез вакуум, а чрез налягане.

gogotattoo
Мнения: 2325
Регистриран на: 09 Сеп 2008, 17:36
Местоположение: София

Re: Леене на бронз

#57 Мнение от gogotattoo » 12 Яну 2010, 23:18

Абсолютно си прав - детайлът искам да е прецизен/като оная сребърна пеперуда/ - а формата му е проста - гард или пета. Вакуумммммм *DRINK*
Primum vivere, deinde philosophari.Изображение

kamen
Мнения: 626
Регистриран на: 22 Авг 2009, 17:13

Re: Леене на бронз

#58 Мнение от kamen » 13 Яну 2010, 01:42

Хахава работа! :D *DRINK* Накрая като удариш чертата да не излезе, че ножа струва 50лв., а гарда 150?

Аватар
RAZORBLADE
Мнения: 5198
Регистриран на: 06 Юни 2007, 20:01
Местоположение: BG
CONTACT:

Re: Леене на бронз

#59 Мнение от RAZORBLADE » 13 Яну 2010, 03:32

Нема пролеми, на Гого ножовете са над 300 евро, всичко е включено в проекта. *DRINK*
Акълът в главата идва бавно и болезнено. Много е вероятно въобще да не се появи. Тогава ти остава само болката..........

http://nikovknives.com/
Изображение

kamen
Мнения: 626
Регистриран на: 22 Авг 2009, 17:13

Re: Леене на бронз

#60 Мнение от kamen » 13 Яну 2010, 09:42

RAZORBLADE написа:Нема пролеми, на Гого ножовете са над 300 евро, всичко е включено в проекта. *DRINK*
А къде мога да ги разгледам? Гого, дай снимки бе!

BUTTON_POST_REPLY