Проект за нож

Всичко за коването на ножове и не само. Работилница, инструменти, похвати и обсъждане.

Модератори: Djigit, Rigor Mortis

Съобщение
Автор
mel_bibson
Мнения: 43
Регистриран на: 12 Дек 2013, 00:05

Re: Проект за нож

#16 Мнение от mel_bibson » 23 Дек 2013, 22:52

Последна изгъцица в начален стадии :D

Изображение

Има още доста работа....33см острие,13-14см дръжка-това е от ресор на кола.

mel_bibson
Мнения: 43
Регистриран на: 12 Дек 2013, 00:05

Re: Проект за нож

#17 Мнение от mel_bibson » 28 Дек 2013, 19:41

Днес най сетне сглобих нещо за полиране.
Изображение
Изображение
Изображение
Сглобих,но не ми върши работа въпреки зелената полирпаста.
Мотора е от пералня и явно оборотите са му ниски,тъй като не се полира добре.С онези шкуркички за бормашина става по-добре,но не идеално.
Не знам защо не се получава..с тези парцали са полирали месинг и става като огледало..не и ножлето ми.Ще опитам да сложа по мощен и оборотен двигател,за да видя дали ще стане.Ако ли не,ще се наложи да ходя до фирмата където полират месинг,за да видя с очите си,защо там става а при мен не?!

Hof
Мнения: 1754
Регистриран на: 30 Яну 2010, 09:54

Re: Проект за нож

#18 Мнение от Hof » 28 Дек 2013, 19:53

Ами месинга е по мек от стоманата, е класическия извод който може да се направи. Серезно си се заел. Аз бих ти пероръчал да бачкаш на ръка като за начало, шкурки, пили, че тези самоправни машини за полиране може да са опасни :D
"Древние знали намного меньше нас, но гораздо больше понимали"
Изображение

mel_bibson
Мнения: 43
Регистриран на: 12 Дек 2013, 00:05

Re: Проект за нож

#19 Мнение от mel_bibson » 28 Дек 2013, 20:03

Е след като с тези парцалени шайби не става като огледало..как по дяволите се полира нож,за да стане както трябва?!Предполагам оборотите трябва да са доста повече?!Иначе нямам логично обяснение,защо не се получава огледало....?!?!?!?
Иначе с този мотор не е никак опасно..та аз ако му хвана шайбата ще спре :D

Аватар
woody
Мнения: 7226
Регистриран на: 06 Дек 2008, 22:15
Местоположение: София

Re: Проект за нож

#20 Мнение от woody » 28 Дек 2013, 20:21

Над 2000 оборота ще ти бъдат достатъчни. Ако си оставил някакви драскотини, забрави да ги махнеш с пастата. :D Освен това става бавно! По над 1 час ми е отивал за нож. При положение, че съм премахнал перфектно всички драскотини. Освен това трябва много да го пазиш от прегряване. По-лесно е да го прегрееш, отколкото на шкурките.
Пътечка към сайта ми:............... http://www.mk-jewel.com/index-bg.html[/url]

mel_bibson
Мнения: 43
Регистриран на: 12 Дек 2013, 00:05

Re: Проект за нож

#21 Мнение от mel_bibson » 28 Дек 2013, 21:16

?!ще пробвам с друг мотор..или на този ще му измисля как да вдигна оборотите..голяма шайба с ремък към малка...но дали ще има силата?!Все едно де,все някак ще му намеря цаката.
Но след като парцалената шайба не иска да полира...чудно с каква трябва да го направя.Или да взема да направя една шайба от коприна... пък дано тя на прави драскотини :)
Иначе имам една ..която е около 250мм в диаметър и около 50мм дебела и изглежда сякаш е от хартия..много е лека и е на над 35 години;
Изображение
А това е друга ..от тези с които полират месинг,мед...
Изображение
Изображение
а тук и махнах тези алуминиеви ..капачки ли са,какво ли..и остана това;
Изображение
Изображение....немска е..кингспор или нещо подобно?!

mel_bibson
Мнения: 43
Регистриран на: 12 Дек 2013, 00:05

Re: Проект за нож

#22 Мнение от mel_bibson » 28 Дек 2013, 21:20

Само ще видя,как ще я пригодя да се върти..вътре трябва да и сложа нещо като капла ..че да има как да я хвана и въртя :D

Аватар
woody
Мнения: 7226
Регистриран на: 06 Дек 2008, 22:15
Местоположение: София

Re: Проект за нож

#23 Мнение от woody » 28 Дек 2013, 22:02

Аз работя с парцалена шайба около 160 х 40 мм. Слоевете й са пришити по 5. След това 8 петици са хванати с тел, така че да е симетрична, за да няма биене. Памук чист. Синтетиката се топи и дере.
Пътечка към сайта ми:............... http://www.mk-jewel.com/index-bg.html[/url]

mel_bibson
Мнения: 43
Регистриран на: 12 Дек 2013, 00:05

Re: Проект за нож

#24 Мнение от mel_bibson » 28 Дек 2013, 22:51

Ааа..памук казваш..хубаво,дано се продават такива..или ще трябва да си купя памучен плат и да си съшия ?!
А дали няма да стане и с вълнен плат?!..може да пробвам...

magnus
Мнения: 3404
Регистриран на: 27 Юни 2009, 10:38
Местоположение: Пловдив

Re: Проект за нож

#25 Мнение от magnus » 28 Дек 2013, 22:54

Виж там с коприната... недей си бута зорлем стандарта.

mel_bibson
Мнения: 43
Регистриран на: 12 Дек 2013, 00:05

Re: Проект за нож

#26 Мнение от mel_bibson » 28 Дек 2013, 23:00

Ааа,те се продавали ..идеално :)

Аватар
woody
Мнения: 7226
Регистриран на: 06 Дек 2008, 22:15
Местоположение: София

Re: Проект за нож

#27 Мнение от woody » 28 Дек 2013, 23:14

Я пусни моля линка на който се продават, че моите ми ги шият по поръчка.
Пътечка към сайта ми:............... http://www.mk-jewel.com/index-bg.html[/url]


Аватар
vlastelin
Мнения: 1838
Регистриран на: 10 Дек 2012, 18:26

Re: Проект за нож

#29 Мнение от vlastelin » 29 Дек 2013, 09:03

Тези от Каммартон са големи бастуни, колкото пъти се навия да взема нещо от тях такива ги дробят че не е истина. Чакам по седмица да ми дадат цена, после се оказва че не това което искам, после в София ги чакам още една седмица и ми писва. То не бе полир пасти, кечени шайби и прочие.
Между другото какви пасти ползвате за полиране май само с "средная ГОИ" не става.
Faber est quisque suae fortunae

mel_bibson
Мнения: 43
Регистриран на: 12 Дек 2013, 00:05

Re: Проект за нож

#30 Мнение от mel_bibson » 29 Дек 2013, 21:38

Изображение
Жалко..преди малко установих,че нямат никаква закалка.По-точно малкият не се е закалил,а големия смятах да не закалявам,нали е от ресор и като изстинеше ми изглеждаше доста твърд.Да,но като ги чукнах леко острие в острие и двата се нараниха :(
Ще ги закаля,но този малкия може да му прецакам гарда,който е от алуминий и дано не се стопи,дори и ако го обвия с глина.
То ще си покаже...

BUTTON_POST_REPLY